HomeActueelBedankt voor uw stem!

Bedankt voor uw stem!

Publicatiedatum: 23 mrt. 2018

Bedankt voor uw stem!

Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart jl. is het aantal stemmen op de SGP met 68 toegenomen ten opzichte van de vorige gemeenteraadsverkiezingen in 2014. Hiermee wordt de stijgende lijn over de afgelopen raadsperiodes voortgezet.

Zo behaalde de SGP in 2006 2.889 stemmen, in 2010 2.959 stemmen, in 2014 3.430 stemmen en in 2.018 3.498 stemmen. Hieruit blijkt onder meer dat de SGP stemmers trouw zijn aan hun partij en dat de SGP daarnaast nieuwe kiezers aan zich weet te binden.

Het totaal van 3.498 stemmen op de SGP is goed voor 4 raadszetels. Namens de SGP zijn Eibert Spaan, Klaas van den Bosch, Bernard van den Belt en Jan Noorland gekozen. Donderdag 29 maart om 19:30 uur wordt de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd.

Helaas heeft de SGP haar 5e zetel verloren. De 5e zetel uit de vorige periode kwam tot stand door een lijstverbinding met de CU. De landelijke overheid heeft echter bepaald dat lijstverbindingen niet meer zijn toegestaan. De SGP heeft in de campagne het accent gelegd op goede zorg, een betrouwbare overheid, meer duurzaamheid, zondagsrust en een solide financieel beleid.

De komende weken vinden de gesprekken plaats om te komen tot een coalitie. De SGP geeft aan opnieuw bereid te zijn een bijdrage te leveren aan een stabiel bestuur.