1 april 2016

Commissie RO laat zich informeren over uitbreiding Spoorlanden

Als SGP-fractie hebben we tijdens de laatste commissievergadering RO van 21 maart aandacht gevraagd voor de uitbreiding van industrieterrein Spoorlanden. Enkele bedrijven hebben plannen om hier nieuw te gaan bouwen. Als fractie van de SGP zijn we blij met deze ontwikkeling en we volgen dit met belangstelling. Het is daarbij van belang dat de commissie goed op de hoogte is van de problematiek en daarom leek het ons goed om het presidium te vragen hierover een informatieavond voor de commissieleden te beleggen. De informatieavond is ons door de voorzitter van de commissie toegezegd. De uitbreiding is vrij complex door de toegenomen invloed van de ladder van duurzame verstedelijking. Dit houdt in dat een aanvraag die binnenkomt moet voldoen aan diverse criteria. Er wordt dan gekeken naar o.a. leegstand van bestaande bebouwing en naar ander beschikbare locaties. We zijn nu in afwachting van de organisatie van deze informatieavond, waarbij ondernemers, de gemeente Kampen en de provincie Overijssel worden gevraagd om hun inbreng te leveren. Als commissie zullen we de lezer vanaf deze plaats op de hoogte houden.