12 april 2014

Elke maand 1 zaterdag gratis parkeren

Helaas hebben ook de ondernemers in de binnenstad van Kampen last van de economische crisis. Daarom wil de SGP-KAMPEN voor hen graag iets extra’s doen.  Tijdens de onlangs gehouden coalitiegesprekken met CU-CDA-VVD heeft de SGP het idee ingebracht om iedere laatste zaterdag van de maand gratis te parkeren.  Op deze zaterdagen kunnen de ondernemers individueel of gezamenlijk de bezoekers iets extra’s bieden waardoor een bezoek aan Kampen nog aantrekkelijker wordt. Dit eventueel aangevuld met een koopavond op zaterdag. Het doel is dat er meer bezoekers naar Kampen  komen en dat de kassa’s van de ondernemers aan het einde van die dag extra gevuld zijn.

De SGP Kampen ziet dit als een uitstekend alternatief voor die enkele koopzondag tijdens een evenement. Het voordeel is dat alle ondernemers en alle inwoners van de gemeente Kampen hiervan kunnen profiteren. De reacties op dit idee zijn tot nu toe erg positief.  “We kunnen als SGP niet instemmen met een koopzondag, dat weet iedereen. Met dit initiatief bieden we een prima alternatief waar alle ondernemers en alle inwoners  van kunnen profiteren. Dus 12 zaterdagen sale  met gratis parkeren  in plaats van 1 of 2 koopzondagen. Wat mij betreft starten we hiermee nog deze maand”, aldus Eibert Spaan van de SGP –KAMPEN