14 maart 2014

Even voorstellen... Bernard van den Belt

Persoonlijk

Bernard van den Belt (24) is geboren in Almelo. Hij heeft in Utrecht (Bachelor Geschiedenis Master Internationale Betrekkingen en Mensenrechten) en in Gouda (Lerarenopleiding Voortgezet onderwijs Geschiedenis) gestudeerd. Deze studies bereidden hem goed voor op zijn baan als docent Burgerschap op het Hoornbeeck College te Kampen, die hij in 2012 verwisselde voor zijn huidige baan als Opleidingsmanager Gezondheidszorg en SAW. Daarnaast is hij secretaris van een landelijke zendingsorganisatie. Bernard van den Belt is getrouwd met Gertrude. Samen hebben ze een zoontje, Jonathan.

Ervaring in de politiek

Bernard van den Belt is nieuw op de lijst, maar niet onervaren. Tijdens zijn jeugd in het prachtige Twenteland, werd zijn aandacht al snel getrokken door de politiek. Op jonge leeftijd woonde hij de gemeenteraadsvergaderingen in de oude gemeente Vriezenveen bij. Vanaf 2006 maakte hij deel uit van diverse besturen en commissies van de SGP te Vriezenveen. Vanaf 2009 was hij lid van de schaduwfractie van de SGP Twenterand. Deze functie had hij tot hij in 2011 in de gemeente Kampen kwam wonen.

Ervaring in de politiek

Politiek vindt Bernard van den Belt een prachtig en uitdagend spel. Geïnspireerd op de basis, Gods Woord, richting geven aan het reilen en zeilen in de gemeente is een belangrijke en veelomvattende opdracht.  Waar kan deze beter en grondiger vorm gegeven worden dan in de kundige en enthousiaste SGP-fractie?

Zijn motivatie om voor de SGP actief te zijn is dat in zijn beleving de Kamper samenleving de visie van de SGP nodig heeft. Een gemeentebestuur zonder Bijbel is als een schip zonder roer. Graag wil hij, geïnspireerd door Gods Woord, een bijdrage geven aan ontwikkeling en bestuur van de Kamper samenleving. Met een nuchtere kijk op de zaak wil hij de belangen van de Kamper bevolking behartigen. Zeker nu er zoveel op de gemeenten af komt. Denk alleen al aan de verschillende decentralisaties.