13 maart 2014

Even voorstellen... Gerrit van der Weerd

Persoonlijk

Gerrit van der Weerd (32) is geboren Mastenbroeker. Hij is getrouwd met Rianne en samen hebben ze 2 kinderen van 4 en 2 jaar oud en wonen in IJsselmuiden. Na zijn opleiding HBO bedrijfskunde en Agribusiness is hij in 2004 bij Dienst Landelijk Gebied gaan werken. Naast zijn werk heeft hij de afgelopen jaren een masteropleiding ‘verander- en implementatiemanagement’ gevolgd.  Sinds maart 2013 is hij als manager operations werkzaam bij Cotap (een groothandel in vloeren) in Genemuiden.

Ervaring in de politiek

Gerrit van der Weerd is nieuw op de lijst. De laatste jaren bij DLG was Gerrit van der Weerd echter onder andere secretaris van een Landinrichtingscommissie en vanuit deze rol betrokken bij bestuur en politiek. Door zijn rol als secretaris van een Landinrichtingscommissie is zijn interesse in politiek ontstaan. Een interesse die bij hem het voornemen wekte zich ooit bij gelegenheid beschikbaar te stellen voor een politieke rol.

Motivatie

Gerrit van de Weerd koos voor een politieke rol juist bij de SGP. Een keus voor een consistente en betrouwbare partij. Maar belangrijker: een partij die haar uitgangspunten heeft gebaseerd op de Bijbel! De SGP is een partij die naast het uitdragen van haar beginselen ook een partij is die haar verantwoordelijkheden plaatselijk en landelijk kent en neemt. Hij ziet het als een uitdaging zijn steentje bij te dragen aan zijn eigen leefomgeving.

Vanuit zijn achtergrond bij DLG is Gerrit van der Weerd van mening dat een integrale aanpak van zaken vaak meerwaarde heeft boven een sectorale aanpak. Een integrale aanpak van zaken leidt vaak tot betere eindresultaten en werkt kostenbesparend. De gemeente Kampen moet bezig zijn vanuit een faciliterende rol.

Een belangrijk punt binnen gemeente Kampen is in zijn ogen het vitaal houden van bedrijven terreinen. Vitale bedrijventerreinen levert een goede uitstraling van gemeente Kampen op en vergroot de concurrentiepositie van plaatselijke bedrijven, hetgeen gunstig is voor de werkgelegenheid.