12 maart 2014

Even voorstellen... Klaas van den Bosch

Persoonlijk

Klaas van den Bosch (33) is getrouwd en vader van drie kinderen in de leeftijd van 0-5 jaar. Hij is woonachtig in Kampen. Na de Havo op de plaatselijke scholengemeenschap Pieter Zandt, heeft hij ruimtelijke ordening en planologie gestudeerd in Deventer. Momenteel werkt hij als accountmanager bij Roxit (een bedrijf dat software maakt die onder andere  ingezet wordt bij ruimtelijke ordening) en is hij verantwoordelijk voor een klantenkring die bestaat uit gemeentelijke overheden in het hele land. Sinds eind 2010 is hij lid van het comité Kampen van de Gereformeerde Bijbelstichting.

Ervaring in de politiek

Sinds eind 2009 maakt Klaas van den Bosch deel uit van de schaduwfractie van de SGP Kampen. Vanaf het voorjaar van 2010 maakt hij deel uit van de commissie Ruimtelijke Ontwikkeling van de gemeente Kampen. De onderwerpen die in deze commissie aan de orde komen, liggen op de volgende terreinen: ruimtelijke ordening, volkshuisvesting en milieu, economische zaken, verkeer, water en wegen, groen en gebouwen.

Motivatie

Klaas van den Bosch is al lange tijd geïnteresseerd in de politieke ontwikkelingen, zowel landelijk als plaatselijk. Op Urk was hij betrokken bij de plaatselijke politiek, zowel vanuit zijn functie daar als vanuit zijn interesse. Na zijn vertrek uit Urk in 2008 raakte hij al snel betrokken bij de lokale politiek in Kampen.

Klaas van den Bosch koos bewust voor de SGP, omdat dat in zijn ogen de enige partij is die dicht bij Gods Woord en Zijn geboden staat. Hij vindt het mooi en verantwoordelijk om daar onderdeel van te zijn.

De gemeente Kampen spreekt hem aan vanwege de relatief grote rol die de christelijke politiek in de gemeente speelt. Verder spelen er veel interessante ontwikkelingen in de gemeente Kampen, niet in de laatste plaats op het vlak van de ruimtelijke ordening.

In zijn ogen staat de kwaliteit en zeker ook de diversiteit van nieuwe woonwijken onder druk. Kwaliteit van de leefomgeving is in zijn ogen belangrijk en dat wordt verkregen door ruimte te creëren.