26 november 2010

Koninklijke onderscheiding voor Koert Meuleman

Op vrijdag 26 november 2010 heeft burgemeester Koelewijn van de gemeente Kampen een Koninklijke onderscheiding uitgereikt aan Koert Meuleman. Koert Meuleman is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Koert Meuleman werd met deze bijzondere onderscheiding verrast voorafgaand aan de jubileumbijeenkomst van de Scholengemeenschap Pieter Zandt, waarvoor hij bestuurslid is.

De burgemeester roemde de betrokkenheid bij en de inzet voor de samenleving van Koert Meuleman. Hij krijgt de onderscheiding voor zijn inzet op het gebied van onderwijs, maatschappij, kerk en politiek. Koert Meuleman maakt al sinds de oprichting van het Pieter Zandt deel uit van het bestuur. Nog langer, sinds 1978, zit hij namens de SGP in de politiek. Eerst als raadslid van IJsselmuiden, later als wethouder voor diezelfde gemeente en sinds de fusie met Kampen als raadslid van de gemeente Kampen. Verder is Meuleman medeoprichter en voorzitter van zorgboerderij De Stormgieter, een woon- en dagbestedingslocatie voor mensen met een verstandelijke beperking. Al deze activiteiten werden door de burgemeester genoemd, waarna volgde dat het op basis van deze feiten Hare Majesteit de Koningin heeft behaagd hem deze onderscheiding toe te kennen.

Koert gaf in een kort dankwoord aan volledig te zijn verrast met deze bijzondere onderscheiding.