23 juni 2015

Ledenwerving SGP Kampen groot succes

19 juni is er een ontmoeting geweest tussen Eibert Spaan, de heer F. Jans en Janske Visscher. Aanleiding was de uitkomst van de ledenwerving en het feit dat de heer Jans 65 jaar lid van de SGP in Kampen is.

De SGP Kampen heeft de afgelopen maanden een ledenwervingscampagne gehouden. Daardoor is het ledenaantal ruim boven de 500 leden uitgekomen. Janske Visscher was de 100e aanmelding in deze werving. 'Ik vind het als vrouw belangrijk om de SGP te steunen, omdat ze de Bijbel als leidraad voor het besturen nemen, daarnaast ben ik blij met de betrouwbaarheid van de partij, zodat ik geen moment hoefde te twijfelen om lid te worden,' vertelt Janske. 'Dat ik de 100e ben in deze werfcampagne is natuurlijk een leuke bijkomstigheid! Op naar de 200, wie volgt...?' De resultaten zijn in elk geval goed te noemen en we verwachten binnenkort het 600e lid te verwelkomen.

De heer Jans is voormalig beroepsmilitair. Hij laat ons een felicitatiebrief zien die hij en zijn vrouw gekregen hebben ter gelegenheid van hun huwelijk in 1955. Dat komt tegenwoordig niet veel meer voor bij de SGP. De heer Jans vertelt: 'Vroeger was het gebruikelijk om de SGP ook een trouwkaart te sturen. Zodoende kwam er ook een felicitatiebrief als antwoord.'

Het bestuur van Kampen verwelkomt alle nieuwe leden van harte en verheugt zich over de bereidheid om lid te worden bij de mensen die ze tot nog toe gebeld heeft. Misschien hangt deze bereidwilligheid samen met het positieve imago dat de SGP onder andere met de landelijke actie 'Trouw' opbouwt. Feit is dat de SGP in absolute zin de partij is met meeste leden van Kampen.