3 oktober 2020

Open brief SGP over eenzaamheid

Beste inwoner van onze gemeente,

Het leven staat (weer) steeds meer in het teken van de maatregelen vanwege het Corona-virus. Er wordt veel van ons gevraagd. Afstand houden, feestjes gaan niet door, de inkomsten komen (weer) onder druk. Misschien wordt je bruiloft wel helemaal anders dan anders. Dat doet pijn. Verdriet. Je voelt je teleurgesteld. Machteloos misschien. Laten we omzien naar de ander! Het is deze week de week van de eenzaamheid. Ik wil in deze open brief namens de SGP-fractie graag daarom de aandacht van u en jou vragen voor de ander. Die zelden of nooit een feestje heeft. Ook voor de corona-tijd. Die soms niet 1x per week iemand anders spreekt.
Ik wil namens de SGP-fractie iets aan u en jou vragen. Neem deze week 10 minuten de tijd. Om iemand te bellen of een kaartje te sturen die zich alleen voelt. Om aan de ander te denken.
Ik denk aan hen die zich alleen voelen. Eenzaam soms. Wat kunnen de dagen en de weken dan lang duren. Ik ben, samen met mijn fractie, erg blij met de initatieven die steeds meer in onze gemeente komen. Om ontmoeting te stimuleren. Ik onderstreep de meerwaarde van deze initiatieven.
In mijn ideale stad heeft iedereen iemand die naar hem of haar omziet. Daarom heb ik enkele jaren geleden de ik-word-gezien-kaart geintroduceerd. Zodat iedereen iemand heeft die naar hem of haar omziet.
Graag sta ik en mijn fractieleden open voor een gesprek hierover. Om uw vragen te beantwoorden en uw suggesties te horen. Zodat we steeds meer ons ideaal bereiken dat iedereen iemand heeft die naar hem of haar omziet.

Met vriendelijke groet,

Namens de SGP-fractie,