29 januari 2011

Raadsvergadering op zaterdagochtend 7:00 uur!

De SGP is voorstander van het besturen op hoofdlijnen. Met het huidige grote aantal fracties in de raad is dit echt noodzakelijk.
Door een samenloop van omstandigheden werd het donderdagavond in de reguliere raadsvergadering snel laat. We vinden als SGP dat we zeker lering moeten trekken uit dit incident. Het is bepaald niet correct dat burgers, die een raadsvergadering bezoeken laat op de avond te horen krijgen dat de vergadering op zaterdagochtend 7 uur wordt voortgezet. We gaan ons inzetten voor sterke verbetering op dit punt.

Koert Meuleman: "Dit komt inderdaad heel slecht over. Ik zit al 33 jaar in de raad, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik hoop dat we er snel leergeld voor betalen." Met dat laatste is burgemeester Koelewijn het van harte eens: "Hier moeten we met elkaar op terugkomen. Ik wil weten hoe iedereen het heeft ervaren en wat de aanbevelingen zijn. Of we een slechte beurt hebben gemaakt bij het publiek weet ik niet. Op deze manier laat je ook je kwetsbaarheid zien. Maar dan is het wel zaak om er lering uit te trekken. Misschien krijgt een keer vroeg vergaderen iedereen weer bij de les."