24 februari 2010

SGP Kampen blij met wijze woorden Bas van der Vlies

De SGP heeft de afgelopen dagen veel complimenten ontvangen voor de inbreng van SGP leider Bas v.d Vlies in een debat in de Tweede Kamer. Diverse parlementsleden probeerden elkaar te overschreeuwen om hun ongenoegen te uiten aan het adres van het kabinet. Nadat het debat meerdere keren werd verlaagd tot een op de persoon gericht schelden kreeg Van der Vlies het woord. Hij sprak de kamer recht uit zijn hart toe met de woorden: “Dit is schandelijk voor het aanzien van het parlement”. En: “Als dit de stijl wordt van het parlement kunnen we het vergeten nog enig gezag te houden in de samenleving”.

Hoewel het goed is dat het debat scherp wordt gevoerd blijft de landelijke SGP van mening dat dit wel met respect voor de ander moet plaatsvinden. Eibert Spaan van de SGP - Kampen deelt deze opvatting.“We hebben als overheid op dit punt een belangrijke verantwoordelijkheid”.We zijn blij dat dergelijke harde persoonlijke aanvallen richting de bestuurders tot nu toe niet voorkomen in de raad van Kampen”.  “De SGP Kampen wil het debat ook de komende raadsperiode samen met de overige raadsfracties op een respectvolle wijze voeren”. “Samen bouwen aan een goed bestuur van onze gemeente".