22 maart 2014

SGP Kampen dankbaar en blij met zetelwinst!

De SGP fractie bedankt alle 3.430 inwoners van de gemeente Kampen die hun stem aan de SGP hebben toevertrouwd. We zijn dankbaar voor zoveel steun. In de eerste plaats past ons dankbaarheid jegens de Heere, onze God, die alles bestuurt. Het betreft een mooie uitslag, want ten opzichte van de verkiezingen in 2010 kreeg de SGP maar liefst 472 stemmen meer. Ook relatief gezien is de stijgende lijn doorgezet, ondanks de hoge opkomst. Het percentage SGP-stemmers steeg van 11,8% in 2006 en 12,5 % in 2010 naar 13,5% in 2014.

Verder blijkt dat onze lijsttrekker van alle verkozen raadsleden de meeste stemmen (2.645 stemmen) behaalde. Dit grote aantal stemmen op onze partij geeft tegelijkertijd ook een nog grotere verantwoordelijkheid in het gemeentebestuur. We zullen er hard aan werken om uw vertrouwen in de SGP niet te beschamen.

De komende raadsperiode zal niet de meest makkelijke periode worden. We zullen de begroting op orde moeten houden in een tijd waar veel nieuwe taken op de gemeente afkomen. We hopen en bidden dat de Heere ons de kracht en wijsheid geeft om de samenleving te mogen dienen vanaf onze plaats in de gemeenteraad.