2 september 2013

SGP Kampen stelt opnieuw vragen over Brunneper Bongerd

Het college heeft de vragen van de SGP over de plaatsing van hekwerken en de sloopwerkzaamheden die plaatsvinden in de Brunneper Bongerd nog steeds niet beantwoord. De hiervoor gestelde termijn is inmiddels bijna twee maanden verstreken! Aanleiding voor de SGP om het college in een nieuwe brief te herinneren aan de gestelde vragen.

Tijdens de behandeling van het raadsvoorstel over de Brunneper Bongerd wilde de SGP aanvankelijk een route via een voorbereidingsbesluit volgen. Voordeel hiervan is dat er eerst overleg en overeenstemming met de buurt kon worden bereikt. Het college gaf echter aan dat dat niet nodig was, omdat het bestemmingsplan slechts een juridische formaliteit was in deze zaak. Los van het bestemmingsplan zou overleg plaatsvinden met de buurt, voordat er actie zou worden ondernomen. De raad heeft dit nog eens bevestigd in een raadsbreed aangenomen motie, waarin ook is opgenomen dat er geen gronden worden overgedragen voordat er overeenstemming is over een acceptabel plan.

De praktijk verraste echter volkomen. Kort na voornoemde raadsvergadering werden bouwhekken geplaatst om het gebied en recent is gestart met de sloopwerkzaamheden. De raad wordt op deze manier te kijk gezet. De
SGP-fractie is dan ook erg teleurgesteld in de gang van zaken. Na de beantwoording van de gestelde vragen door het college, zal de fractie die informatie betrekken en indien nodig omzetten in politiek handelen.