25 februari 2013

SGP Kampen vindt autorally Kampereiland onverantwoord!

Op zaterdag 16 maart aanstaande staat er een autorally gepland op het Kampereiland. Deze rally vindt plaats op de openbare weg. Het doel van deze rally is dat een coureur met een speciaal hiervoor geprepareerde auto zo snel als mogelijk een vooraf vastgesteld parcours over de openbare weg aflegt.  Om dit tijdrijden mogelijk te maken wordt tussen 10.00 uur en 19.30 uur een groot aantal wegen op Kampereiland afgesloten voor al het overige verkeer. Meerdere bewoners van het Kampereiland komen hiertegen in het geweer. Het belangrijkste bezwaar is dat de bewoners tijdens de rally opgesloten zitten op hun erf en voor derden onbereikbaar zijn waardoor de bedrijfsvoering in de knel komt.  Vooral de duur van de rally ( van 10.00 tot 19.30 uur) draagt bij aan de onvrede onder de bewoners. De SGP fractie begrijpt de bezwaren van de bewoners van het Kampereiland en vindt het onverantwoord om op deze manier ruimte te bieden aan de hobby van een aantal coureurs ten koste van de bereikbaarheid van woonhuizen en boerderijen.

De SGP fractie onderneemt actie richting de gemeente Kampen om te onderzoeken welke maatregelen we kunnen nemen om dergelijke overlastgevende evenementen voor nu en de toekomst te kunnen verbieden. De SGP fractie vindt de bereikbaarheid van de woonhuizen en de ruimte voor de agrariërs om hun werk te doen  belangrijker dan de hobby van deze coureurs.