12 maart 2018

SGP staat voor duurzaam ondernemerschap

De SGP staat voor duurzaam ondernemerschap

Voor een gezonde maatschappij zijn de ondernemers van groot belang! Ondernemers zijn de trekpaarden van onze economie. Dan gaat het niet alleen over grote bedrijven, maar ook over kleine zelfstandigen en winkeliers in de hele gemeente Kampen.

Kampen kent kleine en grote familiebedrijven die al generaties lang bestaan. Onze lokale ondernemers zorgen voor toegevoegde waarde voor de gemeente Kampen. Het is alleen geen gemakkelijke taak die de ondernemers op zich hebben genomen. De consument is door het online shoppen steeds beter in staat om aankopen te vergelijken. Hiernaast is er een complexe wet- en regelgeving die vanuit de overheid op de ondernemer afkomt. Zo kunnen we zien dat de ondernemers telkens weer voor nieuwe uitdagingen komen te staan.

De SGP vindt het mooi om te zien dat de uitdagingen kunnen worden omgezet in kansen. Zo wordt op dit moment hard gewerkt aan de uitbreiding van Spoorlanden. Door het verplaatsen en de komst van nieuwe bedrijven, ontstaat er ruimte om het oude industrieterrein van IJsselmuiden opnieuw in te richten.

Een aantal ondernemers uit onze gemeente zijn gevestigd op Kampereiland. Als SGP zijn we zuinig op deze ondernemers. Wij zijn daarom blij met de gebiedsvisie die hier momenteel voor ontwikkeld wordt. We hopen dat het ondernemen op Kampereiland weer realistisch en rendabel wordt. Alleen dan kan er ook aan een stukje duurzaamheid gewerkt worden.

Naast onze taak om te zorgen voor onze medemens, moeten we ook als rentmeesters omgaan met de aarde zoals we die gekregen hebben. We hebben als opdracht om de aarde zorgvuldig te onderhouden en bewaren. Dit geldt zowel bij het opwekken van duurzame energie als het duurzaam produceren. De SGP wil graag meedenken over het vraagstuk hoe we er samen voor kunnen zorgen dat we minder energie gaan verbruiken.

Als SGP willen we graag de ondernemer vooruit helpen. Initiatieven op het gebied van duurzaamheid zal de SGP daarom ook zeker ondersteunen. Christelijke waarden en normen kunnen goed samen gaan met een duurzame levensstijl.